Увага! До 26 січня оплата онлайн та Е-підтримка НЕ МОЖЛИВА.

Особливості розвитку дитини двох років

Дворічний вік знаменується становленням важливих і складних мозкових функцій, формуванням характеру дитини і модальності її поведінки.

Малюк вже навчився ходити, що дозволяє йому практично безперешкодно освоювати навколишній світ. В результаті цього вдосконалюється сенсорна сфера і наочно-дієве мислення, починає розвиватися друга сигнальна система та її чільні функції (наприклад, абстрактне мислення і узагальнення).

Малюк дуже активний і енергійний. Він із задоволенням взаємодіє з людьми, які йому знайомі. Його настрій стрімко змінюється. Скажімо, якщо кілька хвилин тому він щиро сміявся, то в наступну секунду може заплакати. Дорослим потрібно стежити за його поведінкою і емоційними реакціями.

Для дволіток є характерною закладка соціальних рис особистості: прихильності і любові до домашніх, вміння співчувати іншим.

Малюк орієнтується на оцінку дорослих, яку вони дають його діям.

У дитини яскраво виражена тяга до пізнання навколишнього світу. При цьому вона часто звертається до батьків за роз'ясненням незрозумілих для неї подій і явищ.

У малюка простежується цілеспрямованість при виконанні будь-яких дій, тобто формуються вольові якості. Вони дозволяють йому не кидати одразу розпочату справу, якщо щось не вдається.

Поліпшується здатність до концентрації уваги і зосередженості. Скажімо, якщо в два роки карапуз може присвятити певному заняттю до 5 хвилин, то до кінця третього року цей час збільшується до 7-10 хвилин. Це позитивно позначається на посидючості і тривалості проведення розвивальних занять.

Основні надбання дволіток:

Сенсорна сфера

Малятко знайомиться з властивостями і особливостями тих чи інших предметів і явищ дослідним шляхом. Він знає, як шумить вода або шелестить пакет. Крихітка розуміє, що хутро кошеняти гладке, а сухе листя хрумтить під ногами.

Малюк вже усвідомлює, які речі належать йому, а які батькам (наприклад, куртка, шапка, взуття).

Споглядання навколишньої дійсності розвиває спостережливість. Однак важливо, щоб дитина не тільки розглядала представлені поруч предмети, а й навчалася самостійно ними користуватися: столовими приборами, гребінцем, зубною щіткою, а також робила перші кроки в надяганні одягу. Це позитивно позначиться на її мисленні та вмінні зосереджуватися.

Дволітки вже можуть за запитом дорослого знайти предмети однакового кольору, наприклад, до червоної кофти підібрати червону шпильку. Для них характерна особлива загостреність сприйняття, яка носить ситуативний характер.

Ігрова діяльність

Особливу користь для карапуза приносять розвивальні іграшки. Конструктори та сортери допомагають вчитися порівнювати різні предмети, розрізняти їх між собою за тими чи іншими властивостями і параметрами (наприклад, величиною, структурою поверхні та ін.). Важливо, щоб малюк вмів визначати форму предмета в якості його базової ознаки. Показуйте йому, чим відрізняється трикутник від прямокутника, і чому квадрат не схожий на коло. Співвіднесіть схожі за зовнішнім виглядом елементи конструкторів. Продемонструйте, що одна кулька може бути більшою за іншу, і навпаки.

Дитину захоплюють іграшки-вкладиші (мотрійки, пазли з прорізами для предметів і відповідними ним деталями). Вона вловлює, в чому полягає відмінність між розмірами, і здатна виявити спорідненість елементів в пазлах-половинках та з кількістю елементів до 8 шт.

Змусити дитину цього віку цілеспрямовано займатися діяльністю, яка не викликає у неї цікавості, неможливо. Її зможуть зацікавити тільки інтерактивні іграшки та ігри, що вимагають взаємодії з ними. Наприклад, книга з тактильними елементами неодмінно сподобається різноманітністю текстур, а оперуючи дерев'яними кільцями в ході гри, дитина не тільки збере пірамідку, але й навчиться визначати поняття «більший/менший».

Забезпечуйте дитину іграшками на рівень складніше: це дасть їй величезне поле для діяльності і втілення власних фантазій в реальність. Крім того, це позитивно позначиться на вдосконаленні дрібної моторики і стимулюванні розвитку мозку.

У дворічної дитини простежується послідовність у діях. Наприклад, після лялькового сну вона одягає іграшку, розчісує їй волосся. Часто в іграх малюк відтворює те, що побачив вдома. При цьому важливо використовувати для сюжетно-рольових ігор предмети, які будуть виконувати свою роль. Скажімо, для приготування вечері дитині потрібні іграшковий посуд та їжа, що замінюють реальні продукти або плиту. Для гри «в магазин» та «в лікаря» слід подбати про іграшкові гроші, кошик для покупок і набір лікаря. У ході ігор дітки виявляють різноманітні емоції: сміються, радіють успіху, сердяться, засмучуються, а також розвивають мовний апарат і моторику рук.

Мова та її сприйняття

Дволітки починають краще розуміти мову інших людей, вчаться узагальненню і прагнуть наслідувати дорослим. Вони намагаються повторювати за ними слова і фрази, поповнюючи цим свій словниковий запас, поступово засвоюють граматичні форми і активніше розмовляють. У малятка посилюється зв'язок між різноманітними діями, предметами та їх назвами.

Читання книг з малечею може стати відмінним приводом активізувати дитячу уяву і провести час разом. Це заняття може запалити в дитині любов до читання на все життя. Для формування позитивного ставлення до вивчення і сприйняття англійської мови педагоги рекомендують знайомити малюка з новою культурою в ранньому віці.

Перші книги англійською для найменших слід обирати з нескладним текстом та яскравими ілюстраціями. Малюнки створюють зрозумілий контекст і зображують основні події оповіді, що є суттєвою допомогою для розуміння тексту.

Коли дитина слухає, вона розвиває навички аудіювання, оскільки звертає увагу на граматичні форми англійської і нову лексику. Малюк також вчиться акуратно перегортати сторінки книги, усвідомлює, що ми читаємо зліва направо і згори вниз. Книги з рухомими елементами посприяють концентрації уваги дитини. Музичні книги дозволяють відтворювати найрізноманітніші мелодії і звуки тварин.

Починайте читання нової книги з обговорення ілюстрацій на обкладинці: «Які кольори ти бачиш? Які тварини тут зображені?» На даному етапі корисно розмовляти з малятком, показувати і називати різні предмети, говорити про те, що відбувається на сторінках книги. Пізніше дитина почне задавати безліч питань на тему: «Що це? Чому? Коли? Де?». Потрібно детально і терпляче відповідати на них, адже такі уточнення допомагають малюкові глибше пізнавати реальність.

Перегортаючи сторінки разом і роздивляючись кольори, зображення, героїв книги, використовуйте слова і повторювані фрази, які дитина вже знає. Щоб оживити історію і розвивати в дитині навички самостійної гри, використовуйте ляльок, в тому числі пальчикових, та інший реквізит.

Дитині двох років можна адресувати нескладні завдання. Скажімо, попросити принести ведмедика. Якщо вона не виконує сказаного, то повторіть своє прохання. За необхідності продемонструйте їй, на що саме ви від неї очікували. Карапуз вже починає розуміти мову, засновану не на поточній ситуації, тобто він орієнтується на свій минулий досвід. Пізніше ускладнюйте свої запити і включайте в них ряд операцій. Наприклад, пропонуйте показати потрібну іграшку, принести її та потім віднести на місце.

Важливим аспектом розвитку активної мови стає рухова активність, ігри і взаємодія з дорослим.

Таким чином, дворічна дитина вже може, а головне, має бажання активно співпрацювати з навколишнім світом. Основне завдання батьків — допомогти їй цікаво і різноманітно проводити дозвілля, щоб пробудити і посилити тягу до нових знань та вмінь.

Комментарии
Пока нет комментариев
Написать комментарий
Ім'я *
Email
Залиште коментар*

Якщо Вам потрібна допомога у виборі, телефонуйте: (044) 599-05-22